کد مطلب:314084 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:186

عنایات خاصه ی مولا ابوالفضل العباس دیباچه ی هیئت أنصارالعباس تهران
نامه ی جناب عمدةالحاج و العمار آقای حاج حسین بنكدار مسئول محترم هیئت انصارالعباس تهران طی مكتوبی به انتشارات مكتب الحسین علیه السلام چگونگی بنیان و بنای این هیئت محترم و فعالیت آن را كه هر هفته در تهران همانند خورشید می درخشد و كراماتی كه در آن هیئت واقع شده است ارسال داشته اند كه ذیلا می خوانید:

1. در روز عید غدیرخم به سال 1372 شمسی قریب به چهل نفر از محبین اهل البیت علیهم السلام طی یك گردهمایی تصمیم به تأسیس هیئتی گرفتند و پس از بحث و گفتگو و توافق همه راجع به نام هیئت، پیشنهاداتی شد كه در نهایت به اتفاق نام مبارك انصارالعباس علیه السلام تهران برگزیده گشت. پس از آن روز بلافاصله در اولین جمعه، صبح جمعه جلسه ی هیئت با حضور حدود 200 نفر از آقایان و بانوان تشكیل گردید: هیئت از همان روز نخستین به وسیله ی تلویزیون مداربسته، مجلس بانوان را نیز پوشش می داد.

جمعیت اولیه در شروع اولین برنامه حدود 200 نفر بود، ولی به علت نظم خاص برگزاركنندگان و خادمین و همچنین استفاده از مادحین و سخنرانان طراز اول، به فاصله ی حدود یك ماه تعداد جمعیت به بالای 500 نفر رسید و پس از دو ماه بیش از 1000 نفر از دوستداران اهل البیت علیهم السلام زیر پرچم علمدار كربلا حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام جمع شده و ندبه كنان سر بر آستان مقدس امام زمان



[ صفحه 481]



(عجل الله تعالی فرجه الشریف) می ساییدند. هم اكنون تعداد جمعیت روزهای عادی به حدود 1500 نفر و در مناسبتهای خاص (اعیاد مذهبی و یا مراسم سوگواری ائمه ی اطهار علیهم السلام) به بیش از 3 تا 5 هزار نفر می رسد و لذا در سطح تهران كمتر خانه ای است كه گنجایش خیل مشتاقان این هیئت را داشته باشد. در بسیاری از مراسم اجبارا از دو یا سه خانه ی بزرگ استفاده نموده، گاهی كوچه و خیابانهای مجاور را نیز برای پذیرایی از مدعوین فرش می نمایند.

به منظور تشویق و ترغیب مردم به كارهای خداپسندانه ای چون یاری رساندن به مستمندان مخصوصا فرزندان ایتام و فقرا، همه ساله قبل از عید نوروز مبالغ قابل توجهی جمع آوری شده، برای آنان البسه تهیه و در اختیار آن عزیزان قرار می دهند. هیئت، تاكنون همه ساله برنامه هایی را در آسایشگاه سالمندان و معلولین كهریزك برگزار نموده است كه هم عامل گشایش روحی برای آن عزیزان بوده و هم كمكهای مادی به آن مكان صورت گرفته است. نیز هر سال 2 بار مسافرت به كنار مرقد مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام و مسافرتهایی به سوریه و كنار مرقد مطهر حضرت زینب علیهاالسلام و حضرت رقیه علیهاالسلام داشته است. همچنین مبتكر چاپ تابلوهای «غیبت، ممنوع!» بوده و هر سال هزاران عدد از این تابلوها را بین مدعوین محترم پخش نموده و تعداد كثیری از این تابلوها نیز به وسیله ی اعضای هیئت به شهرستانها فرستاده و در مراسم مذهبی آن دیار توزیع گردیده است.